Tuesday, August 23, 2005

فى البدء كان لون ولف

مش هقدر انسى اول يوم اكتشفت فيه هذا العالم الساحر المسمى عالم المدونات .عمرى ما كنت سمعت عن التدوين
و المدونين اليوم ده كان اخر شهر 10سنة 2004 و كنت لسه مدخلتش الجيش و راجع من الشغل الساعة 11 بالليل
يعنى امسية خريفية من النظام اللى بحبه و انا واقف فى المعدية فى طريقى لبورفؤاد قلت لنفسى اروح السيبر بتاع اسلام صاحبى اهه منه اشوفه ومنه اعمل سيرش على حاجات لفؤاد حداد كنت بدور عليها
المهم السيرش بتاع جوجل دخلنى فى كذا حاجة لغاية ما خبطت فى مدونة لون ولف
ماكنتش فاهم ايه ده موقع ولأايه المهم بدأت ادعبس هنا وهنا وكل يوم اكتشف مدونات جديدة لناس مثقفة جدا و لذيذة و مزجانجية و شعرا........و كانت عجبنى بعد كده
عمر مصطفى جدا ورحاب بسام ويسرا و دينا و الست نعامة وحمكشة وناس تير جدا
عمر مصطفى ده حقيقى فناااااااان و احساسه و طريقة حكيه جميلة قوى و وصلالى بسهولة
فنان فى احساسه و كلامه و تصويره الشعرى و حتى تصويره الفوتغرافى
رحاب بسام مشروع اديبة ناجحة جدا من الطراز التقيل مثقفة جدا معرفش بتجيب الكلم ده منين
عنده الموهبة المهنية و الموهبة الفطرية اللى هيا ان تكون قصاصة و حكاية
لون ولف ده بقى عين الصقر الواد الأسكندرانى المثقف اللى عينه بترصد كل حاجة فى المجتمع و ينقدها صح و ان كنت اختلف معه فى وجهة نظره لللأسلاميين
اخر حاجة كنت اتصورها انى اكون مدون وعندى مدونة يمكن عشان علاقتى بالكمبيوتر مش حلوة
بس بعد 10 شهور من اليوم ده رحت لأسلام صاحبى خبير الكمبيوتر واللى لم يسمع يوما عن المدونات
وفتحت الشامل فى المدونات و قلتله بص انا عاوز واحد زى ده قاللى ايه ده و ازاى
قلتله بس دعبس فيه كده وقللى و كانت ودخل ابو حميد اولى خطواته فى عالم التدوين

3 comments:

moe said...

يا سيدي متشكرين علي الاطراء دة و اللة

علي فكرة انا كمان اكتشفت المدونات و انا ببحث عن فؤاد حداد!!!!!!

hesterua said...

الف شكر على ردك يا لون وعلى فكرة انا موعجب جدا باسلوبك المنظم

hesterua said...

معجب و لامؤخذة